ELAN VITALIS
Elan Vitalis je življenjska energija, zavedanje našega obstoja in namena, ki nas žene, da uresničujemo svoje sanje in posegamo po zvezdah.

Maja.Horvat.Lampe@elanvitalis.si

Uspešni delegirajo

Ena od pasti podjetništva, ki lahko dejansko uniči podjetnika in podjete samo, je miselnost, da moramo vse opraviti sami. Verjamemo, da nihče ne more opraviti stvari tako dobro, kot mi sami. Zato raje vsako delo opravimo sami, namesto da bi delo enakomerno porazdelili med zaposlene v podjetju.

Zaposleni te težave ne občutijo tako pogosto kot če ste lastnik podjetja. Začeli ste sami, doma v dnevni sobi z idejo. Z lastnim trudom ste jo razvili v uspešno podjetje in točno veste, kako diha in kaj potrebuje za uspeh. Sedaj pa ste na pragu odločitve. Vsega dela ne zmorete več opravljati sami, ker vam vzame doberšen del dneva, delegirati se pa tudi ne upate, saj nikoli niste povsem prepričani, da bi lahko zaposleni dovolj dobro opravili delo.

Zaupajte, da bodo zaposleni delo opravili dobro.

Samo dva izhoda imate. Ali še naprej vse delo opravljate sami ali pa začnete zaupati in delegirati delo tudi med zaposlene.

Če boste vztrajali in opravljali vsa odgovornejša dela še naprej sami, vedite da vi in vaše podjetje nimate prihodnosti. Vedno več časa boste potrebovali, da boste opravili vse potrebno in v določenem trenutku boste postali suženj lastnega podjetja. Delali boste od jutra do večera in podjetje bo delovalo super. Počitnice bodo za vas le še želja, saj veste, da bo podjetje stagniralo takoj, ko boste spustili vrvice kontrole. Postali ste eno od koles v stroju vašega podjetja. Zato je vaš prosti čas odvisen od poslovanja podjetja. Z drugimi besedami, nimate več prostega časa.

Druga in pravilna možnost je, da počasi začnete odgovorna dela in odločitve prenašati tudi na zaposlene v vašem podjetju. Verjamem, da vas je tega strah in tega ne želite, vendar je to nujno potrebno. Seveda, če želite imeti uspešno podjetje in dovolj prostega časa zase. Optimalen cilj delegacije odgovornih del in odločitev med zaposlene je, da bo podjetje uspešno delovalo tudi brez vaše prisotnosti.

Delegacija odgovornosti naj poteka postopoma. Na začetku vam bo delegiranje vzelo več časa, kot bi ga potrebovali sami. Želeli boste delo opravili sami in tako privarčevati pri času. Naj vas tako razmišljanje ne prelisiči, saj bo s časoma delegiranja vedno manj, vedno več bodo lahko opravili zaposleni brez vaše pomoči in nadzora, vi pa boste uživali vedno več prostega časa.

Naučite zaposlene naj vas imitirajo.

Najbolje bom to lahko prikazal z zgodbo s strani znanca. Prevod gre nekako takole:

Pred časom je poklicala stranka, ki se je pritožila, da bi rada povrnjen denar, kljub že prejetemu izdelku. Razlog je bil, da izdelek ni povsem izpolnil strankinih pričakovanj. Namesto, da bi stranko poklical in sam uredil situacijo sem zbral v pisarni vse zaposlene in jim razložil, kako bi sam rešil situacijo. Povedal sem jim, da bi stranki v polnosti vrnili njen denar in jo povprašali, zakaj je prišlo do reklamacije. Tako bi izvedel, kaj smo pri oglaševanju ali pri izdelku samem storili narobe. S tem bi zagotovil, da se v prihodnje taka reklamacija ne bi več ponovila.

Kljub navidezno izgubljeni kupčiji, bi pridobil vredno informacijo o pomankljivosti izdelka ali oglaševalne akcije. Napako bi popravil in zagotovil boljše zadovoljstvo vseh prihodnjih strank. Stranki, ki se je pritožila bi še predlagal, naj si ogleda izdelke iz ponudbe nam konkunrenčnih podjetij, saj je možno, da bo tam našla izdelek, ki bo zanjo primernejši.

Zadnja poteza bi verjetno stranko presenetila (redko kdo ponuja svojim strankam izdelke konkurenčnih podjetij), vendar bi ji s tem dali vedeti, da nam je zadovoljstvo stranke na prvem mestu! Pred dobičkom! Četudi bi na kratki rok imeli s to stranko izgubo, bi na dolgi rok lahko zadovoljstvo take stranke za našo pravilno reakcijo pripeljalo k nam še več strank. Zapomnite si, o dobrem delu se kmalu razve.

Svoji skupini nisem dal samo suhoparnega odgovora “To naredite tako in tako”, ampak sem jim razložil tudi miselnost, da je zadovoljna stranka pomembnejša od kratkoročnega dobička. Čeprav mi je to vzelo pet krat več časa, so v prihodnje zaposleni sami reševali take in podobne spore. Seveda, le do neke meje – če je bilo naročilo večje, sem še vedno sam posegel v odločitev. Svoje ljudi sem naučil naj me v odločanju in delovanju imitirajo.

Poleg vsega, sem enega od njih prosil, naj moj odgovor zapiše, da ga bodo lahko vsi kadarkoli prebrali.

Ob naslednji priložnosti sem postopek ponovil. In spet in spet. Kmalu se je v zapisniku nabralo kar nekaj navodil, kako uspešno reševati spore, kako ravnati v ključnih primerih in odločanjih. Kmalu so zaposleni samostojno reševali 90 ali več odstotkov vprašanj, opravil in odločitev, ki so pred tem vsa ležala na mojih plečih.

Svoje znanje in izkušnje se je naučil delegirati naprej in predvsem zaupati, da bodo tudi ostali s pomočjo njegovega znanja in izkušenj znali delo opraviti hitro in kakovostno. Podjetje, pravi,  deluje skoraj samostojno, le sem ter tje se vključi v kakšno debato in odločitev.

Nekateri, ki so šli skozi ta postopek delegacije opravil in odločitev pričajo, da podjetje deluje celo bolje brez njih. Lahko verjamem, saj so odstranili velik del kolesja motorja podjetja. Vsi vemo, da se stroj z manj gibljivimi deli kvari redkeje.

Bodite uspešni in delegirajte svoja dela in odličanja naprej. Le tako boste lahko uspešni vodili uspešno podjetje.

Comments are closed.