ELAN VITALIS
Elan Vitalis je življenjska energija, zavedanje našega obstoja in namena, ki nas žene, da uresničujemo svoje sanje in posegamo po zvezdah.

Maja.Horvat.Lampe@elanvitalis.si

Vzvodi uspešnih #1 – Potreba trga

Se odpravljate na lastno podjetniško pot? Ljubitelji statistike in vsakdo z nekaj podjetništva pod palcem vam bo z veseljem povedal dve dobro znani resnici: 1) da 9 od 10 podjetij ne doživi 5 let in 2) da če podjetje ne bo uspešno, lahko propade. Tako so me strašili, ko sem povedal, da bom pustil službo in šel “na svoje”.

Najprej se znebimo druge resnice – da bo podjetje, če bo neuspešno, propadlo. To je zdrava kmečka logika. Če porabiš več kot zaslužiš je samo vprašanje časa, kdaj boš zaprl vrata svoje prodajalne. Tako je bilo pred 100 leti in tako bo tudi čez sto let. Ljudje so tudi pred stotimi leti odpirali podjetja in bili uspešni, torej se res nima smisla obremenjevat s tem. Posvetimo se raje drugi (oz. prvi) resnici.

Prva resnica pravi, da 9 od 10 podjetij propade v petih letih ali prej. To je že večji zalogaj. Zakaj jih toliko propade je napačno vprašanje. Pravilno vprašanje je, zakaj jih samo 10% uspe? Kaj ti naredijo pravilno (ali česa ne naredijo), da utež uspeha prevaga v njihovo korist?

Odgovor je zelo enostaven in zaupam vam ga na naslednji strani …

Že tukaj? Odlično! 😉

Kaj je torej skrivnost uspeha, ki jo pozna le 10% podjetnikov? Odgovor je enostaven: uspešni podjetniki imajo dobre vzvode!

Vzvod vam pomaga dvigniti 100kg težko breme relativno enostavno. Brez vzvoda bi jih dvignili le sodobni Martini Krpani, pa še ti bi se spotili. Enako je pri podjetništvu, le da dvigujemo veliko težja bremena. Brez vzvodov se hitro utrudimo in če ne opazimo, da delamo z močjo namesto z glavo, se lahko kaj hitro zgodi najslabše – 100kg nam pade na samozavest  in zapustimo svojo podjetniško pot s pošteno buško. Po taki izkušnji so le redki “osli”, ki gredo še drugič na “led”, vse okoli sebe pa strašijo kako grozno in težko je biti podjetnik…

Da se to ne bi zgodilo tudi vam, bom v tem in prihodnjih prispevkih pisal o petih vzvodih, ki jih uporabljajo res uspešni podjetniki po vsem svetu. Bistveno je, da uporabite vseh pet vzvodov hkrati in dvigovali boste lahko zelo, zelo težka bremena.

Vzvod uspešnih #1: Potreba

Uspešni podjetniki gradijo svoja podjetja na temeljih potreb na trgih. Kaj si trg želi? Kje so težave ? Kje in kaj določeno tržišče najbolj boli? Kaj jih moti, kaj jim gre v nos? Vse to so potrebe trga.

Večina novopečenih podjetnikov se poda v podjetništvo s sebičnimi nameni in gleda le na lastne želje. “Odprl bom podjetje, da bo lahko sam razporejal svoj čas”. Ali pa “Želim zaslužiti veliko denarja, šel bom na svoje”. Se sliši znano? Pa še kako! Žal tako razmišljanje ne pripelje daleč.

Ni jim mar, kaj zanima trg, važno je le, da imajo občutek svobode, ki jim ga daje uvodno podjetništvo. Žal taki podjetniki gradijo svoje gradove na peščenih temeljih. Na mivki lahko postavite kvečjemu leseno kolibo, ne pa trdne zgradbe. Ker ne razumejo, da je trg njihov plačnik se v svojih željah po dobrem zaslužku in lepem avtomobilu ženejo do onemoglosti. Ne vedo pa, da gradijo na trhlih temeljih. Nekaj časa že gre in vse je lepo in prav. Kmalu pa se začnejo temelji podirati in z njimi tudi vse kar so zgradili.

Namesto, da greste v posel s sebičnimi nameni (veliko denarja, prosti čas, dober avto, jahta, počitnice, itd.) se raje vprašajte, kaj lahko ponudite trgu. Najprej dajte nekaj od sebe, šele potem boste jemali. “Give and you shall receive” je zapisano že stoletja.

Namesto, da greste v posel, ker si vi želite odpreti telovadnico, se naprej prepričajte, ali si vaša okolica sploh želi tako telovadnico. Vaš trg, vaše stranke so tiste, ki bodo plačevale za stroške vašega podjetja. Če jim ni do vaše ponudbe, ne boste prejeli denarja – stroški pa seveda bodo! Nič vam ne pomaga še tako odlična reklama za najboljši hladilnik, če ga prodajate eskimom. Ne prodajate mivke v Sahari samo zato, ker si vi tako želite! Ozrite se na trg, kaj trg želi?

Potreba – kaj si trg želi in kaj trg rabi je prvi in največji vzvod uspešnih podjetnikov. Brez tega je ves nadaljni trud ničen.

Eden najboljših piscev prodajnih pisem Garry Halbert je na seminarju vprašal poslušalce: “Če bi odprli kiosk s hotdogi, katero prednost pred ostalimi konkurenti bi si izbrali?”. Odgovori so bili različni: “Najboljše meso”, “Najboljšo lokacijo”, “Največjo reklamo” in podobno.

Garry se je nasmejal in odgovoril: “Jaz bi izbral kopico res lačnih ljudi”.

Kaj vam pomaga najboljši hotdog kiosk z najboljšim mesom na najboljši lokaciji in z najboljšo reklamo, če so ljudje siti?

Poglejte okoli sebe in se vprašajte kaj vaš trg zares potrebuje. Ne bojte se poti, kamor vas vodijo potrebe trga, četudi vam vsi pravijo, da ste zmešani. Rešite ljudem težavo in z veseljem bodo odprli svoje denarnice. Nikogar vam ne bo potebno prepričevati, naj nekaj kupi. Sami bodo prišli do vas in vam ponujali denar, tako kot kopica lačnih ljudi do hotdog kioska, pa čeprav meso ni ravno najboljšega okusa.

Če ni trg ne potrebuje vaše rešitve jim tega ne ponujajte. Ne izgubljajte časa in denarja za nekaj, kar si vi želite prodajati ali ker mislite, da se bo vaše blago prodajalo samo od sebe. Prodajate tisto, kar trg želi kupiti. Potebe trga naj bodo vaše vodilo in boljši boste od večine. Ne odpirajte podjetja, ker si želite veliko denarja. To je sebično. Odprite podjetje, ker veste, kako rešiti težave, ki jih imajo ljudje. Osredotočite se na potrebe, ne na denar.

Rešujte potrebe in denar bo prišel sam do vas. Podite se zgolj za denarjem in vedno vam bo polzel skozi prste. Ne bodite sebični, osredotočite se na potrebe drugih. Osredotočite se na potrebe trga. Tako boste gradili na trdnih temeljih, ki bodo sposobni prenesti težke posle.

Z lastno kolibo na mivki pa le počakajte, tudi za to pride pravi čas.

Comments are closed.