ELAN VITALIS
Elan Vitalis je življenjska energija, zavedanje našega obstoja in namena, ki nas žene, da uresničujemo svoje sanje in posegamo po zvezdah.

Maja.Horvat.Lampe@elanvitalis.si

Kako biti in ostati zdrav?

V današnjem času je zaradi stresa, hitrega tempa življenja, slabe prehrane, onesnaženosti težko vzdrževati lastno zdravje. Ljudje imajo kronične težave, glavobole, zdravstvene težave, ipd. Prepričana sem, da je veliko bolezni, kroničnih bolečin (glava, ipd.) povezanih s stresom, s tem, da ne znamo “odklopiti” stresa, se sprostiti, nosimo “preveč stvari v glavi” (in potem glava boli), smo preplavljeni s stresom.

Kako torej doseči, da nimaš kroničnih zdravstvenih težav in pogostih bolečin, da ne jemlješ dnevno zdravil? Meni uspeva. Kako?

1. vsak dan spijem na tešče kozarec mlačne vode, z limono in medom.

2. vsak dan si vsaj nekaj minut vzamem zase zjutraj (se prebudim in kljub budilki mirno z zaprtimi očmi ostanem v postelji, poskušam telo čisto sprostiti, se zavedati svojega telesa), vstanem počasi. Čimvečkrat poskušam vsaj par minut potelovadit: naredim vsaj pozdrav soncu (joga), za kar mi je moj hrbet zelo hvaležen 😉

3. za zajtrk imam ponavadi jabolko in kasneje (čez dobro uro) malico (ponavadi jogurt in kos kruha). Poskušam čimveč uživati zdravo prehrano, s preverjenim poreklom (manj mesa- dobim ga pri prijateljici na kmetiji, zelenjavo z vrta, pridelano s čim manj gnojil, domača jajca, ipd. Kadar kuham ne dodajam vegete, pripravljam preprosto hrano- veliko sveže zelenjave, malo mesa, kuham brez vegete in podobnih dodatkov in okus izboljšujem z začimbami.

4. Jem večkrat čez dan po malo (cca. vsake 4 ure), tudi zvečer. Če pojem preveč, grem na sobno kolo ali s psom na jogging ali daljši sprehod.

5. Ne pijem niti kave vsak dan, ne kadim, ne pijem alkohola, ne jemljem tablet.

6. dnevna opravila si planiram z notesnikom in se trudim osredotočiti se na eno stvar hkrati in ne hiteti čez več, ker se v slednjem primeru dogaja preveč napak, kar ne pomaga.

7. kadar sem z otroki, izklopim skrbi kaj moram še vse postoriti in postavljam si prioritete (pomembnejši je kvalitetno preživet čas z otrokoma, kot da je stanovanje popolno pospravljeno, ipd.)

8. preden grem spat, odmislim vse misli, ki bi mi oteževale spanec (kako to naredim?- če nosim preveč informacij v glavi kaj moram vse ponarediti, dam to na papir, si v notesnik (ali na mobitel) zapišem kaj moram narediti, tako mi ni več potrebno tega nositi v glavi. Spat grem tako, da spim vsaj dobrih 6 ur, da se zbudim že naravno, pred budilko.

Pomembno: VEM, DA NISEM POPOLNA IN NE MOREM IMETI VEDNO ČISTO VSE UREJENO, SI ODPUŠČAM IN UŽIVAM V MOMENTU! Znam tudi postaviti meje, do kjer lahko grem in kaj je že preveč in znam tudi reči NE, ali vsaj reči “Bom poskusila,” potem pa če ne gre, ne gre. Pazim, da si ne naložim preveč dejavnosti.

…in če me že kdaj zaboli glava (kar je res zelo redko), grem rajši počivat, kot da bi vzela tableto, poskušam sprostiti vse mišice telesa (nekatere vaje joge mi pomagajo). Skrbim tudi, da se vsaj vsake 14 dni sprostim na plesu salse. 😉

Comments are closed.