ELAN VITALIS
Elan Vitalis je življenjska energija, zavedanje našega obstoja in namena, ki nas žene, da uresničujemo svoje sanje in posegamo po zvezdah.

Maja.Horvat.Lampe@elanvitalis.si

Večina žensk se po porodu obremenjuje z odvečno težo. Nekaj časa se je kar težko sprijazniti, da tudi po porodu še kar dolgo časa telo ne pride nazaj v normalno stanje in še kar nekaj mesecev moramo nositi nosečniška oblačila. V trebuhu imamo kar veliko kroglo, maternico, ki se počasi krči na normalno velikost in (seveda odvisno od pridobljene teže) tudi še veliko maščobe okrog, tako da je bil moj občutek kot da to ni moje telo, bila sem razočarana. Hvalabogu sem imela ob sebi moža, ki mi je stalno dopovedoval, da me ima rad v vseh oblikah, tako mi je bilo malo lažje. Tekom nosečnosti sem namreč pridobila kar 22 kg, predvsem zato, ker sem imela potrebo vsake 2 uri jesti, tudi zato, ker bi drugače imela občutek slabosti in šibkosti. Ginekologinja mi ni nič rekla, da sem se preveč zredila, morda zato, ker drugače nisem imela težav s kilogrami in bila sem zdrava (nisem imela ne nosečniške sladkorne ne nič). Zelo pa mi je pasala tudi čokalada v vseh oblikah. Vesela sem bila tudi klistirja pred porodom, da sem se vse te svoje razvade znebila 😉 Katere so torej najučinkovitejše oblike izgube poporodne teže? In niso to, kar morda mislite:

1. Dojenje– s pomočjo dojenja se maternica najhitreje krči, kar morda malo zaboli v začetku, potem pa paše in sploh lepo je, ko opazuješ svoj trebušček 😉 pa še za otročka je to najboljša in najbolj hranljiva in ustrezna hrana,

2. Vaje za medenične mišice; že v porodnišnici dobite zloženko z vajami stiskanja medeničnih mišic in vam jih tudi obrazložijo, treba pa je pravilno in redno vaditi vsak dan. Nekaj truda je potrebnega, da začutiš in vadiš prave mišice, a se splača, tudi zato, ker utrjuješ medenične mišice, zaradi katerih je tudi spolnost potem boljša 😉

3. Nosila sem poseben steznik za trebuh po porodu, ki mi je pomagal tudi pri dvigovanju dojenčka in drugih stvari, in moj trebuh se je tako in z vajami za globokoležeče trebušne in medenične mišice, povrnile nazaj v prejšnje stanje.

4. Smoothiji, kar se tiče prehrane pa sem med dojenjem jedla malo več, pila pa sploh več, da dobiš dovolj hrane zase in da imaš dovolj mleka za dojenje, drugače pa sem (in moja malčka tudi!) zelo oboževala smoothije, najrajši sadne zjutraj (jabolko in banana, ali pa kakšne gozdne sadeže…) in popoldan zelenjavne (najraje sem imela špinačo z avokadom, suhimi slivami in kivijem). Mnjami- hitro pripravljeno in hitro popito 😉 res je pa tudi, da ko malček že uživa drugo hrano, imaš zelo malo časa, da ješ z njim. Najprej pripraviš kosilo, nato mu daješ hrano po žlički, potem je pa že zelo zaspan in ga rabiš hitro uspavat, da ti ne zaspi za mizo. Takrat jes bolj malo, največkrat kar ostane od njega, kar je tudi dobro za hujšanje 😉

5. Vozičkanje: priporočam veliko sprehodov, ne samo v sončku, tudi pozimi (razen v megli in dežju odsvetujem), zaradi rekreacije, pa tudi zato, ker je kričanje in jok otroka v stanovanju veliko bolj težko poslušati in je veliko bolj glasno, kot zunaj, kjer se zvok kar izgubi 😉 poleg tega obstajajo vadbe z vozičkom, kjer lahko vadite z drugimi mamicami, oblikujete svojo postavo in pridobite še kakšno prijateljico.

Se boste vprašali- kaj pa druge oblike vadbe? Ne začnite prekmalu! Poznam kar nekaj prijateljic, ki imajo zelo velike težave z raztegnjenimi trebušnimi mišicami in ohlapnim trebuhom še več let po porodu. Tudi zdravniki v porodnišnici odsvetujejo vadbo kmalu po porodu, ker se morajo tudi mišice povrniti nazaj v svojo obliko in če jih obrmenjujemo preveč prekmalu, ostanejo raztegnjene. Koliko časa je trajalo? Malo več kot 9 mesecev, kolikor so se raztegovale, približno slabo eno leto. Vendar je pomembno, da se ne obremenjujemo preveč, naj si telo vzame svoje čas.  Za redno vadbo, sploh tek in podobno, bo dovolj časa po tem času.

Srečno in lepo prvo leto z novim družinskim članom vam želim!

Comments are closed.